Mantak - Morbid Deathfuck (2014)

Mantak adalah antara band kebanggaan kepulauan Borneo yg telah menghangatkan pentas2 gig serata negara. Usaha keras mastermind iaitu Naz Razak sejak 1995 nampak sedang membuahkan hasil setelah 4 buah album dan beberapa EP serta split dihasilkan dan pada Ogos 2014, sesuatu yang ditunggu telah menjengah pasaran. Akhirnya, Morbid Deathfuck dikeluarkan oleh Hell Vomit Productions, sebuah label dari New Zealand.

 Naz Razak (Guitars), Shaun Yazeed (Drums), Mark Faust (Vocals)

Artwork oleh Sickness 666
Layout oleh Nazre Razak (Gravefukk Artlust)

Tracklist :

1 - Morbid Deathfuck
2 - Bloodlust of the Hatred
3 - Witchfuck Torment
4 - Deathcrush to the Bones
5 - Wolflustruktions Rogolized
6 - Satan's Gonna Fuck You!
7 - Speedfuckalypse Holocaustor
8 - Manifestation of the Plague
9 - Fight Till Death (Slayer Cover)
10 - Slut (GBH Cover)

Morbid Deathfuck melalui proses rakaman di Eyes & Ears Production / RAM Studio, Kota Kinabalu Sabah. Proses mix dan mastering dilakukan oleh Tajul Andez di Route 33 Studio, Kota Kinabalu.

Sepanjang gua mendengar material2 dari Mantak, ini merupakan satu2 nya produk paling berkualiti dari segi sound produksinya. Ianya kedengaran begitu profesional, bersih malah proses mixing nya juga sangat berjaya. Gua harapkan Mantak akan kekal dengan rakaman sebegini untuk rakaman album akan datang. Ia nya pasti membuka mata pendengar2 luar negara akan kemampuan Mantak yang mana sebelum ini hanya digembar gemburkan dengan kehebatan beraksi di pentas. Bila dah buka mata ni gua harap adalah laluan yg lebuh terbuka untuk Mantak tour dunia pulak.

Morbid Deathfuck secara rasminya dikeluarkan oleh Hell Vomit Productions pada Ogos 2014 sebelum Hellfire Records sebuah label dari Malaysia meriliskan limited edition CD setahun kemudiannya dengan tambahan bonus track berupa lagu saduran dari Slayer dan GBH. Terkini setelah hampir 2 tahun tarikh album ini dipasarkan, format kaset pula dikeluarkan oleh Diabolicurst Productions, satu lagi label music gelap dari utara tanahair.


Mantak
Email
Facebook
Twitter

Hell Vomit Production
Email
Official Website
Facebook

Hellfire Records
Email

Diabolicurst Productions
Official Website
Email
Facebook

0 feedbacks: