Wired Anxiety - The Delirium of Negation (EP 2016)

Bakat baru dari Bombay, India yang menggelarkan band mereka sebagai Wired Anxiety telah menghasilkan material terbaru The Delirium of Negation (EP2016). Dengan membawa genre Death Metal, band ini nampaknya begitu bersungguh untuk rilis ini. Bernaung di bawah panji Transcending Obscurity Distribution, EP kedua mengandungi 4 buah track ini agak mengejutkan gua dari segi permainan instrument, konsep serta sound produksi yang nyata agak membuatkan gua teruja. Mana x teruja kalau band dari scene yang kecil mampu menghasilkan impak yang besar?? Haha..

Sumeet Ninawe (Drums), Adwait Jadhav (Bass), Dheeraj Govindraju (Vocals), Noval Kotach (Guitars)

Artwork oleh Coki Greenway

Tracklist :

1 - Test Subject : Human
2 - Heavily Sedated
3 - Severe Comorbidity
4 - Focus 22

The Delirium of Negation (EP2016) melalui proses rakaman di Navaho Studio oleh Arcadi Navaho. Difahamkan selesai rakaman line up band ini telah ke luar negara untuk menyambung pelajaran.

Terperanjat beruk juga gua apabila track pertama Test Subject : Human menjengah. Betul kah ini band dari India? Hahaha ya memang betul. 4 anak muda dari Bombay ini ternyata menghasilkan music Death Metal yang energetic, brutal dan kental! Kelu sebentar bila mendengar track pertama ini. Death Metal mereka untuk track ini boleh disimpulkan ada pengaruh Gore dan Brutal Death serta sedikit Deathcore. Untuk track pertama ini gua boleh katakan Wired Anxiety sudah berada dalam standard mereka sendiri dalam scene music berat India.

Wired Anxiety - Heavily Sedated

Heavily Sedated juga tidak kurang hebatnya. Deruan twin pedal, tone bass yang crunchy dan riffing guitar nya boleh gua katakan sudah seakan Cannibal Corpse versi Bombay. Ini salah satu feberet track gua.

Track ketiga Severe Comorbidity masih dalam konsep dan feel yang sama seperti track terdahulu. Mungkin riffing gitar kali ini lebih pantas pertukaran chord nya. Bassist juga makin galak dengan teknik slapping nya. Keseluruhan track yang tetap kental.

Track terakhir Focus 22 awal2 lagi sudah menggila tanpa sebarang belas kasihan. Death Metal yang di blend bersama Deathcore dan Gore gua rasa antara acuan yang digunakan dalam komposisi track terakhir ini.

Sesuatu yang mengujakan apabila keempat2 track dari EP ini menerjah gegendang telinga gua. Sound produksi yang sudah mencapai tahap antarabangsa. Jika diberi dengar secara rambang boleh jadi gua akan katakan ini band USA. hahaha..

The Delirium of Negation (EP2016) dipasarkan pada 1/8/2016 oleh Transcending Obscurity Distribution. Gua tak pasti jika ada label tempatan membawa masuk CD ini dan bolehlah kiranya anda yang meminati atau ingin mencuba Death Metal kental dari India menghubungi label mereka melalui link2 yang kami sediakan di bawah.

Wired Anxiety
Facebook
Bandcamp

Transcending Obscurity Distribution
Email
Official Website
Facebook

0 feedbacks: